پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251299
کلوس، گياهي از دل سرما با طبعي گرم و خواص درماني معجزه‌آسا
تاریخ انتشار : 1401/01/06 08:13:55
نمایش : 803
محقق طب سنتي در چهارمحال و بختياري گفت: طبع گرم کلوس سبب شده اين گياه براي بيماري‌هايي مانند روماتيسم، ديسک‌هايي چون ديسک گردن، ديسک کمر، بدن‌درد، بيماري‌هاي خودايمني و... بسيار مفيد است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدامين افرا محقق طب سنتي در چهارمحال و بختياري، در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: کلوس گياهي است که در اين استان مي‌رويد ودر زبان عاميانه به اين گياه کرفس کوهي نيز گفته مي‌شود.
 
وي با بيان اينکه اين گياه در کوه‌هاي زاگرس مانند سفيدکوه و سبزکوه بختياري رشد مي‌کند افزود: کلوس غني از مواد مغذي معدني مانند منيزيم، روي، آهن و... است.
 
افرا بيان داشت: کلوس زير برف موجود روي کوه‌ها رشد مي‌کند و تقريبا در اواخر فصل زمستان فصل برداشت آن است.
 
اين محقق طب سنتي در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: از آنجايي که کلوس زير برف رشد مي‌کند و با توجه به داشتن مواد مغذي بالا، اين گياه، طبيعت بسيار گرمي نيز دارد.
 
وي گفت: طبع گرم کلوس سبب شده اين گياه براي بيماري‌هايي مانند روماتيسم، ديسک‌هايي چون ديسک گردن، ديسک کمر، بدن‌درد، بيماري‌هاي خودايمني و... بسيار مفيد است.
 
افرا يادآور شد: کلوس به افزايش سطح ايمني بدن افراد کمک کرده و طبع بدن را به سمت گرمي هدايت مي‌کند.
 
اين محقق طب سنتي در چهارمحال و بختياري اضافه کرد: گياه در اصطلاح طب سنتي، بلغم و سودا را از بدن انسان خارج کرده و از همين‌رو تقويت حافظه نيز بسيار موثر است، همچنين به‌عنوان خوشبوکننده دهان نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 
وي بهترين نوع گياه کلوس را قسمت سرگل و تازه آن عنوان و بيان داشت: زماني که گياه حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتي‌متر رشد کرده است بيشترين ميزان خاصيت را داراست.
 
افرا گفت: در مورد گياه کلوس قيمت هر کيلوگرم از نوع سرگل و تازه آن بيشتر و از حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان آغاز مي‌شود و وقتي با رشد گياه قيمت آن کاهش مي‌يابد.
 
انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html